Com promocionar esdeveniments a les xarxes socials

Publicat per Esteve el

¿Promociones els teus esdeveniments a les xarxes socials? ¿Saps com fer-ho? ¿N’obtens bons resultats?

Si no saps com has de promocionar els actes que organitzes a les xarxes socials, fes una ullada a aquest article. T’explicarem les claus per aconseguir que el teu missatge arribi al màxim de persones possible a través dels teus perfils a les xarxes socials.

I no només que els arribi la informació del teu esdeveniment, sinó que els acabi interessant tant com per assistir-hi i compartir-ho amb els seus contactes.

Així doncs, què et sembla? Comencem?

Una de prèvia…

El poder de Facebook, Twitter i Instagram per donar a conèixer un producte és més que evident. Però si un dia vas crear comptes en aquestes xarxes socials o en d’altres simplement per estar-hi present i ja està, et vas equivocar de mig a mig.

I és que no actualitzar aquests “mitjans de comunicació” és tant com dir que la teva activitat ha cessat. Que ja no organitzes res.

Rebre o mantenir l’atenció dels teus seguidors i, alhora, aconseguir-ne de nous, és una tasca que demana una atenció contínua. No podem dir que “les xarxes socials no funcionen” si ens limitem a escriure-hi una entrada de tant en tant i no interaccionem mai amb la gent que ha decidit seguir el nostre compte.

És per això que has d’estar convençut que fer funcionar les xarxes socials d’una entitat o empresa com la teva porta feina. Però si ho fas com et direm, en trauràs un rendiment. Segur!

Com promocionar esdeveniments al Facebook

Abans, durant i després de l’esdeveniment

Segur que tens clar que un dels objectius més importants d’estar actius a les xarxes socials és aconseguir com més assistents millor. És per això que tendeixes a centrar-te només a promocionar els esdeveniments que organitzes abans que tinguin lloc.

Però també cal que dediquis esforços a estar present a les xarxes mentre l’esdeveniment s’està duent a terme i també un cop ha acabat.

Per tant, en aquest article no només ens fixarem a promocionar l’acte abans que tingui lloc, sinó també durant i després.

Abans de l’esdeveniment

Tot i el que acabo de dir-te estem d’acord que on posarem més dedicació a l’hora de promocionar un esdeveniment és abans que passi: donar-lo a conèixer abans de la data de celebració al màxim nombre de persones ha de ser la nostra prioritat si volem vendre moltes entrades o aconseguir moltes inscripcions al nostre acte.

En aquest apartat et donaré, doncs, diverses claus perquè puguis assolir aquest objectiu. I que, de retruc, augmenti la coneixença i el prestigi de la teva marca entre la comunitat internauta.

Publicacions fixades

Una de les primeres coses que has de fer és crear una publicació que quedi fixada a dalt de tot de la teva cronologia, de manera que sempre sigui la primera que es vegi quan visitin la teva pàgina. Això t’ho permet fer Facebook, Twitter i LinkedIn (aquesta darrera és útil si organitzes conferències, congressos o esdeveniments de caire empresarial).

Mira de redactar la publicació amb un llenguatge intemporal, de manera que pugui estar penjada un temps llarg sense que perdi vigència. A més, ha de contenir l’enllaç cap a la plataforma de venda d’entrades o de gestió d’inscripcions, com ara Entràpolis.

Sorteig d’entrades

Aquesta és una de les accions de promoció que funciona millor a les xarxes socials: els sortejos d’entrades o inscripcions. La condició que pots posar per accedir-hi és que les persones que vulguin participar-hi hagin de ser seguidors o fans de la pàgina i que comparteixin aquell post al seu perfil personal.

D’aquesta manera podem aconseguir més clients potencials per al nostre producte, més publicitat per al nostre esdeveniment així com usuaris contents, ja que els estàs regalant una cosa que té un valor per a ells.

Fes servir imatges

No t’oblidis d’utilitzar imatges en tots els apunts que facis a les xarxes socials. I penja-hi arxius o enllaços de vídeo tot sovint, ja que als internautes els agrada molt aquest tipus de format. A continuació et dono alguns consells sobre quin tipus de publicacions pots penjar-hi.

Si la teva activitat és esportiva, pots afegir-hi imatges o una filmació de l’any anterior en què es vegi gent que va participar-hi, com és l’espai en què es duu terme la competició…

Si es tracta d’un espectacle, pots mirar de contactar amb l’artista o artistes i demanar-los que gravin un vídeo breu en què convidin la gent a assistir-hi. És un gest que els usuaris agraeixen, perquè els fa gràcia que els intèrprets se’ls adrecin directament.

Si organitzes tallers o cursos de formació, és interessant que un cop acabada l’activitat enregistris en vídeo l’opinió que en tenen els participants, ja que així pots recuperar-les per animar la gent perquè s’inscrigui a la propera edició de l’activitat.

Si el teu esdeveniment és la projecció d’una pel·lícula, adjunta’n el tràiler a la publicació.

Crea un hashtag únic per a tot l’esdeveniment

Afegeix un hashtag (etiqueta) a totes les publicacions que facis. Utilitza sempre el mateix a tot arreu per evitar que la força de l’acció comunicativa es divideixi i no sigui efectiva. A més, podràs agrupar tota l’activitat que es generi al seu voltant i potenciar la imatge de marca.

Publica detalls de l’organització

Comparteix moments de la preparació de l’esdeveniment, dels membres de l’organització fent les tasques necessàries perquè tot estigui a punt. Això apropa l’entitat a la gent i la humanitza.

Bàner per donar-te d'alta a Entràpolis

Durant l’esdeveniment

Si l’ús del mòbil no entorpeix el decurs de l’esdeveniment, es pot demanar als assistents que publiquin comentaris sobre l’acte amb el hashtag promocional que hem comentat anteriorment. Això s’ha de portar a terme des de les xarxes socials en què la immediatesa de les interaccions és la seva raó de ser, com ara Twitter i Instagram.

Podem incitar el públic a la participació amb el sorteig d’entrades per al proper esdeveniment que organitzis entre tots aquells usuaris que hi hagin pres part.

A banda de donar a conèixer a més gent el teu esdeveniment i la teva entitat, aquesta iniciativa també farà que coneguis de primera mà l’opinió dels assistents a l’acte que has organitzat. I que puguis millorar-ne aspectes que d’una altra manera potser no sabries.

I no t’oblidis d’agrair les publicacions que es facin!

Després de l’esdeveniment

Un cop l’esdeveniment ha finalitzat no pots descuidar les xarxes socials. Tenim tendència a pensar que com que l’acte ja s’ha produït, ja ens en podem desentendre. Ben al contrari, has d’aprofitar els contactes que has fet per continuar interactuant amb ells.

Has de cuidar-los. Els has de fer sentir com una peça clau sense la qual no s’hauria pogut dur a terme l’esdeveniment. Així doncs, has d’agrair-los la seva assistència i convocar-los per al següent acte que hagis programat o que tinguis previst programar.

També pots publicar imatges i vídeos que resumeixin l’acte. I si haguessis previst un espai per a un photocall a l’entrada del recinte, podries publicar també les fotografies dels mateixos assistents. Això sempre fa “comunitat”.

Concert en directe a promoure a les xarxes socials

No estiguis a les xarxes socials perquè sí

Una de les conclusions a què arribaràs després de llegir aquest article és que tenir comptes a les xarxes socials i no publicar-hi mai res és com no tenir-los. De fet, encara és pitjor, perquè dona una sensació de deixadesa que pot perjudicar la imatge de l’entitat organitzadora.

Una altra conclusió és que, si les portes bé (i això vol dir dedicar-hi temps), les xarxes socials són beneficioses per donar a conèixer els esdeveniments que organitzes i per vendre més entrades o fer més inscripcions.

Aquí t’he donat algunes idees per fer-ho possible, però pensa-hi una mica: ningú millor que tu coneixes el sector en què et mous i el teu públic. Segur que se’t poden acudir un munt d’iniciatives per comunicar a través de les xarxes socials. I si no se te n’ocorre cap, sempre pots mirar el que fa la competència i millorar-ho.

Fas servir alguna altra estratègia per promocionar els teus esdeveniments? Has posat en pràctica alguna d’aquestes estratègies? Deixa un comentari. M’encantarà llegir les teves impressions.

Recorda que amb la plataforma Entràpolis pots gestionar la venda d’entrades del teu proper esdeveniment. Crea un compte i prova-la!

Categories: General

Esteve

Soc periodista i un corrector obsessiu. Redacto textos. Ara, a Entràpolis i a Perception.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *